Kategoria: Myszki

Podróże w wyobraźni

W minionym tygodniu grupa młodszych dzieci odbywała podróże w wyobraźni. Zaczęliśmy od poznania bajki o „Siedmiomilowych butach”. Kolejnego dnia cofnęliśmy się do dalekiej przeszłości – aż do ery dinozaurów. Dzieciaczki próbowały swoich sił w lepieniu z ciastoliny tych prehistorycznych stworów. Następna podróż odbyła się „Latającym dywanem”, a zakończyliśmy latając samolotami. Tydzień pełen wrażeń i ciekawych zabaw wywołał mnóstwo uśmiechów na dziecięcych buźkach.  Link do galerii wszystkich zdjęć z tego tygodnia

LATO – czas zabawy i odpoczynku

Czas wakacji to wspaniała okazja na przepełnione słońcem zabawy w przedszkolu. Podczas pierwszego tygodnia na grupie młodszej atrakcji nie brakowało. Na początku dzieci wykonały przepiękne motyle, które można podziwiać na wspólnym plakacie przy sali Biedronek. Kolejnego dnia przedszkolaki poznały pracę rolnika i dowiedziały się jak powstaje chleb, czym jest żyto, jak wygląda i gdzie występuje. W czwartek z kolei dzieci wzięły udział w zabawach badawczych pod nazwą: „Tonie czy nie tonie?”. Ich zadaniem było przewidywanie, czy wrzucony do pojemnika z wodą plastikowy klocek, drewniana zabawka, kartka papieru, pusty zakręcony słoik lub też butelka wypełniona wodą utonie czy też utrzyma się na powierzchni wody. Nasi dzielni badacze wspaniale wyciągali wnioski, dokonywali analizy i syntezy jak prawdziwi znawcy

Zapraszam do galerii zdjęć: Link do galerii zdjęć

DALEJ, LAMA !

Ogólnopolska akcja społeczna promująca czytanie

Wraz z początkiem wakacji wzięliśmy udział w akcji, która pokazuje jak wspólna lektura wpływa na rozwój emocjonalny najmłodszych.

Przedszkolaki zapoznały się z trzema pozycjami książkowymi: „Mała Lama w łóżku sama”, „Gdzie jest małej Lamy Mama?” oraz „Mała Lama zbuntowana”. Dzieci wspólnymi siłami opowiedziały, z jakimi problemami musiała zmierzyć się mała Lama, próbowały oceniać zachowanie naszej bohaterki i co najważniejsze wymieniały tak zwane „złote rady” i sposoby na pokonanie przeszkód. Maluszki na zakończenie zajęć otrzymały zakładki do książek oraz wykonały wspólny plakat, przedstawiający wizerunek Lamy. Starszaki zaś wykonały karty pracy, na których należało dopasować towarzyszące Lamie emocje do poszczególnych obrazków. Wszystkie dzieci poznały różne ciekawostki na temat życia Lamy. Czy już chwaliły się w domu swoją wiedzą ? Jeśli nie, to proszę zapytać swoje pociechy: czy lama ma garb, co jest dla niej najważniejsze oraz jaki „pełni zawód”, czyli w czym jest najlepsza ?

Drogi Rodzicu czytając z dzieckiem książki:

zorientujesz się, z czym aktualnie boryka się Twój mały słuchacz;
⦁ zostaniesz przewodnikiem dziecka po meandrach przerastającego go świata emocji;
⦁ zrozumiesz emocjonalny rozwój Twojego dziecka i zdołasz nadać mu odpowiedni kierunek;
⦁ dasz mu kawałek siebie – a ono odpowie tym samym.

Zapraszam do galerii zdjęć:Link do galerii zdjęć

Spotkanie z Photonem

Myszki i ostatnie zajęcia z „Photonem

W minionym tygodniu Myszki miały już ostatnie zajęcia z programowania, wykorzystując dwa zestawy pianek, po których poruszają się nasze „Photony”. Większa przestrzeń do poruszania niesie za sobą więcej zadań do wykonania. Tak też było i tym razem. Maluszki miały do zrealizowania trzy rzeczy: umiejętnie dojechać do miejsca, w którym należało zaprogramować zmianę koloru czułek „Photona” oraz zaprogramować dźwięk, jaki ma wydać z siebie robot. Przedszkolaki pracowały z ogromnym skupieniem i były bardzo zaangażowane podczas zajęć. Małymi kroczkami nasze trzylatki stają się programistami

Zapraszam serdecznie do galerii zdjęć:

p. Kasia

„Ja, ty, my – bezpieczne wakacje”

W środę nasze przedszkolaki po raz ostatni w tym roku spotkały się na zajęciach „Ja, ty, my”. Tym razem tematyka dotyczyła bezpiecznych wakacji. Dzieci dowiedziały się, co należy zabrać wyjeżdżając nad wodę i co zabrać na rower lub rolki. Przedszkolaki przypomniały wszystkim doskonale znane numery na policję, straż pożarną i pogotowie. A na koniec spotkania nie mogło zabraknąć tańców ze śpiewem.

Wakacje

Wakacje to niezwykły czas, wszyscy je uwielbiają. W minionym tygodniu nasze maluszki poznały różne zabawy i zajęcia, które można wykonywać, kiedy w wakacje nigdzie nie wyjeżdżamy. W sali dzieci grały w różne gry drużynowe, podczas których uczyły się współzawodnictwa, a na dworze, oprócz zabaw ruchowych, wykonywaliśmy ciekawe zajęcia plastyczne. Wszystkie te zadania bardzo się dzieciom podobały.

Ja, Ty, My – Bezpieczne wakacje.

W środę odbyło się w przedszkolu spotkanie integracyjne, które dotyczyło bezpiecznych wakacji.

Pani Agnieszka i Pani Paulina sprawdzały czy spakowana walizka zawiera wszystkie niezbędne i przydatne rzeczy na wakacje. W naszej walizce znalazły się również rzeczy niepotrzebne, takie jak: rękawiczki czy też zimowe nauszniki, lecz nasze sprytne przedszkolaki szybko je zauważyły.

Po prawidłowym spakowaniu rozpoczęliśmy zabawę przy wakacyjnej piosence ,,Opalamy brzuszki”.

Kolejny punkt spotkania był bardzo ważny, bo przypomniałyśmy dzieciom numery alarmowe, które warto znać w razie nagłego wypadku.

Numery alarmowe pomogła nam utrwalić piosenka pt.: ,,Znam numery alarmowe”.

Nasze wakacyjne spotkanie zakończyliśmy zabawą ruchową ,,Jadę, idę, na wakacje”.

Tutaj link do galerii zdjęć

Myszki z „Photonem” szybciej łączą

Myszki z „Photonem” szybciej łączą w pracy

W minionym tygodniu Myszki wzięły udział w grze edukacyjnej, pt.: „Dobierz w pary”, która polegała na odkrywaniu wybranych obrazków i na próbie logicznego dopasowania, do którego obrazka pasuje wylosowany element. Dzieci łączyły elementy w pary według różnorodnych kryteriów. Czasem było to łączenie na zasadzie skojarzeń lub logicznego myślenia, innym razem według kolorów, wielkości lub liczby elementów. Zadania były różnorodne, więc było bardzo ciekawie

Po części wstępnej maluszki wybrały swoje pary, aby móc popracować z „Photonem” i tak na przykład Eskimos musiał trafić do Igloo, rybka do akwarium, lisek do lasu a pszczoły do ula. Oj działo się działo !

Zapraszam serdecznie do galerii zdjęć: Link do galerii zdjęć

Wycieczka do Nowej Holandii

W piątek nasze dzieci z grupy Myszek i Pszczółek udały się na wycieczkę do Nowej Holandii. Pomimo iż pogoda rano nie nastrajała letni nasze nastroje były bardzo wesołe i słoneczne.

Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji: zwiedzanie Zoo, oglądanie parku potworów, rejs statkiem oraz najbardziej oczekiwana przez dzieci – zabawa na placu zabaw.

Pomimo porannych obaw o pogodę, wszystko świetnie się udało, i chociaż nie wszystkie „dmuchańce” były dostępne, to dzieciaczki świetnie się bawiły.  Link do galerii zdjęć